Bloggpremiär

Ett två tre, på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det, på det sjätte smäller det: Nu kastar jag mig ut i bloggsfären, fullständigt novis på hur detta fungerar. Själv har jag aldrig varit någon frekvent läsare av bloggar och inte heller tänkt att jag själv varken har behov av en egen blogg, eller för den delen ha något att skriva som någon skulle ha större intresse av att läsa. Men, efter vissa påtryckningar och eget övervägande så tänker jag nu i alla fall testa det här med bloggeri. Kommer ingen läsa, så blir det nog mer kortvarigt.

Tanken med den här bloggen är att analysera svensk politik, men också att berätta om livet som statsvetare, om att vara forskare och universitetslärare. Ibland kanske det även blir lite inblickar i mitt liv som privatperson. Jag kommer sannolikt att belysa det jag skriver med en del bilder från ditt och datt i politiken och från min vardag. I nuet har jag ingen aning om hur ofta jag skriver nya inlägg, det handlar nog helt enkelt om huruvida jag tycker mig ha något att säga, liksom om jag har tid.

Okej, vet inte riktigt hur man avslutar sina inlägg, är det typ ”hej då”, eller ”vi ses” eller mer hurtfriskt ”god läsning” eller bara kort och gott /jenny

Om Jenny Madestam

Statsvetare
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bloggpremiär

  1. Paul T. Levin skriver:

    Välkommen till blogosfären. Själv är jag gammal i gården – startade min TurkEU Blog i december förra året… Trixet är att skriva regelbundet men inte låta det ta för mycket tid. Jag har ännu inte lyckats.

Kommentera

