Kanske något för s att lyssna på?

För att fortsätta lite till på s-krisspåret och s-ledarsskiftet (ja, jag lovar att även skriva om annat) så har Fredrik Reinfeldts fd statssekreterare Ulrika Schenström idag en intressant artikel på Aftonbladet debatt. Schenström kan betecknas som en av ”hjärnorna” bakom Nya Moderaterna och har således erfarenhet av partiförnyelse. Men återigen, s är inte m utan detta är två partier med delvis mycket olika partikulturer. Intressant i nuet är också hur somliga menar att Alliansen, och moderaterna, nu börjat stelna, och mer ägnar sig åt att förvalta än att prata vision och idé. Men som jag skrev tidigare så ligger detta i regerandets natur, att regera handlar om att omsätta sina idéer i praktik, och det kan då vara svårt att samtidigt framstå som ett framtidshopp.

En med förändringserfarenhet

Nej nu måste jag ägna mig åt det jag ska: läsa och bedöma de sista uppsatserna.

Om Jenny Madestam

Statsvetare
Det här inlägget postades i moderaterna, socialdemokraterna, Ulrika Schenström. Bokmärk permalänken.

Kommentera

