Ny start för bloggen?

Okej jag har sagt det förut utan att något egentligen hände, har kanske lite uppförsbacke med mitt bloggförtroendekapital, men NU är tanken att bloggen skall bli mer aktiv igen. Det gångna halvåret har jag varit mer frekvent på Twitter och helt enkelt lagt ned långbloggandet. Men tänkte nu försöka fräscha upp den aningens.

Sedan sist jag skrev har jag jobbat på med mitt forskningsprojekt om partiledarrekrytering. Huvudsakligen genom att intervjua partifolk i s, m och mp. Totalt har nog cirka 130 personer samtalats med, så här långt. Nu återstår att börja skriva, på allvar.

Utöver min forskning har jag även fått en annan plattform att skriva i, nämligen Expressen. Jag har fått ett uppdrag som kolumnist, på ledarsidan, och skall från och med nu skriva där varannan lördag. Här kan du läsa min första text. Den handlade om vikten av att vara en liten grupp kreativa och kompletterande personer i ett parti, för att kunna verka fram smarta nya idéer. Texten tog utgångspunkt i journalisten Anders Pihlblads bok om Moderaternas förvandling till Nya Moderaterna. På lördag kommer en ny text. Här kan du se en liten intervju med mig om att skriva i Expressen.

Snart är det åter dags för Almedalen – roligt! I år kommer jag medverka på flera olika seminarier och även i TV, på liknande vis som i fjol.

Som sagt, inser att mitt förtroendekapitel är lågt vad gäller att ambitionen att börja blogga igen, men vi får se. I alla fall kommer jag bli mer flitig med att länka till annat som händer och sker och lägga upp texter som skrivs här och var.

Ett stort tack för övrigt till Fredrik Hillerborg på Komunik som helt oförhappandes mailat mig ny bloggbild (partiledarna) – och det två gånger, eftersom det varit en del frekventa ledarskiften. Känner inte dig Fredrik – men stort tack och det ger mig en spark i baken att sköta min blogg lite bättre.

Om Jenny Madestam

Statsvetare
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ny start för bloggen?

  1. Thomas Broberg skriver:

    Och vad komiskt att Sjöstedt och Åkesson hamnade bredvid varandra i bildgalleriet. Ödets ironi?

Kommentera

