Publikationer
Artiklar
Madestam, J., Sundström, G., Bergström, G. (2018). Public or Private – Does It Matter? How School Leaders in Public and Private Schools Perceive Their Roles. Scandinavian Journal of Public Administration. 22(3):129-152.
Döös, M. Wilhelmson, L. Madestam, J. Örnberg, Å. (2018). The principle of
singularity. A retrospective study of how and why the legislation process behind Sweden’s Education Act came to prohibit joint leadership for principals. Nordic Journal of Comparative and International Education
Madestam, J., (2017), En rektor när staten åter vill styra. Förändringar i skollagen som uttryck för metagovernance. Nordisk Administrativt Tidskrift, 2/2017
Madestam, J., & Falkman, L. L. (2017). Rhetorical construction of political leadership in social media. Journal of Organizational Change Management, 30(3), 299–311. https://doi.org/10.1108/JOCM-10-2016-0204
Döös, M., Wilhelmson, L., Madestam, J., & Örnberg, Å. (2017). The shared principalship : invitation at the top. International Journal of Leadership in Education, 1–19. https://doi.org/10.1080/13603124.2017.1321785
DiVA-länk: http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:sh:diva-32631
Döös, M., Wilhelmson, L., Madestam, J., & Örnberg, Å. (2017). Shared principalship: The perspective of close subordinate colleagues. Leadership and Policy in Schools,
The Social Media Balancing Act: Testing the Use of a Balanced Self-Presentation Strategy for Politicians Using Twitter, (tillsammans med Lid Falkman, L, Colliander, J., Modig, E., Marder, B. & Sagofossen, S. 2017. Computers in Human Behavior 74 (2017): 277-285.
Monografier
En kompispappa och en ytlig djuping. Partieliters ambivalenta ledarideal, (2009), doktorsavhandling, Stockholms universitet
Hur blir man vald? Om ledarskiften i tre svenska partier, (2014), Stockholm: Liber
Bokkapitel
”Expertrollen”, tillsammans med Bjereld, U., i Hagström L., Bremberg, N. & Holmberg, A. (red), Att forska: roller och praktiker inom samhällsvetenskapen, Stockholm: Carlssons
”Partiledare”, i Hagevi, M., (2015), Partier och partisystem, Lund: Studentlitteratur
”Vem kan bli förtroendevald?”, i Segnestam Larsson, O., (2015), Förtroendevald, Stockholms: Idealistas
”Privat eller offentlig – spelar det någon roll?” (tillsammans med Bergström, G., & Sundström, G.), i Johansson, O. & Svedberg, L., (2013), Att leda mot skolans mål, Malmö: Gleerups